Friday, August 17, 2012

bila dah mcm ni...aku makin syg mak!

^____^

asalamuaalaikum...

bila kita dah kata mcm tu...seolah-olah "dulu tak bapa syg mak ?"...jawapan nya! tentulah TIDAK BENAR!
dulu...
lainn...


dalam beberapa hari ni...aku lebih banyak masa dengan mak kat rumah...usia mak tahun ni dah nak jejak 60..tua dah kan...tp kudrat mak buat aku terharu !dengan keadaan cucu mak yang bertambah ,mak kuat melayan setiap kerenah cucu siang sampai ke malam..(termasuk kerenanh eden ) ^___^

tambah lagi sekarang ni ramadhan..aku tak pernah dengar mak kata "penat ",letihhnya..mak maintain..mak punya task mula kol 4 pagi..mak masak nasi panas dekat ayah...pastu mak tak tido dah sampai subuh...tungggu iqbal ,sarah nak siap ke sekolah...setiap pagi aku tengok gelagat budak2 tu nak bangun memang LIAT! sbbnya! mak akan kejut dengan berhemahnya!!!!  buat aku geram dengan budak2 tu!!! yang paling buat aku jeles!!! dewang ni suma mandi air suam!! wahwahawah bahagiianya yaa!mak akan cari baju ,seluar ,stokin dan siapkan suma sekali termasuk sikat rambut last pakai stokin!! mak tak penah marah budak -budak tu...!mak..mak..mak....

lepas tu mak akan buatkan susu untuk qistina lak..nak kasi si qistina tido lebih lama katanya...dan yang paling kecik tu si qaireen mak akan suapkan susu jugak..( tu task tambahan mak )

pagi-pagi mak akan siram pokok bunga dia..dalam kol 10 dah mak ajak .." jom kita tengok apa nak masak petang ni"....mak...mak.. dan aku temankan mak..dan buat aku sedih bila aku jauh dari mak nanti aku ingat mak akan tanya "nak makan apa?"teringin apa-apa?"

kol 12 mak dah sibuk bgtau adik aku .." dah kol 12 leh dah ambik sarah.." kalau kita slow motion ..mak akan duduk dan akan ulang alik depan kita sampaiiiiiiilahh kita gerak sambil bgtau dah kol 12.05 dah tu... ! ..dan tu lah sikap mak!...kol 12.45 ...si iqbal pulak!..si hero tu kalau lambat pon mak akan buat benda yang sama..kata mak.."kesian iqbal nanti ada kelas petang lagii penat la kalau balik jalan kakii ...( dan aku asa kalau mak boleh tunggang motor sendrii kami suma tak ada keja kat umah ni ) ^______^
00
kol 2 mak dodoi kan si qaireen ...sambil tunggu kakak aku balik dari sekolah! ( hand over task )..kol 3 mak dah mula MASAK untuk berbuka....! kol 3 !!!...mak..mak..dan mak tak kan  minta tolong kita ..tu lah mak..
Aku?boleh jadi mcm mak? Tak berapa pasti..keh3






No comments: