Thursday, September 18, 2014

aku tekad nak lawan jugak

asalamuaalaikum

Betul la orang kata
musuh yang paling hampir dengan kita ialah diri sendiri
susah kita nak lawan dengan kehendak diri bilamana ketamakan harta dunia jadi tumpuan
masa tu la...dalam htii.."eh semua ni ok dan kita leh halalkan segala cara" mahupun dari sudut hati yang tak seberapa ..masih kata "uhhh ni dosa"

tp gagah kan jugak pejam ja mata
kita kan ikut predaran semasa
esok kita lupa la..
elok la..dah kalau mati siapa nak tanggung dosa?

aku bukan cakap sesiapa dan aku pun bukan nya jenis suci dari dosa
tapi aku nak tanam dan suburkan perkara yang aku tak berapa gemar nak baham

pastu kita kena tekad memang nak lawan
tapi bila kita nak mula dan tanam ?

sikap aku yang selalu hangat2 tahi ayam tu perkara mula aku nak lawan..

tapi ambil masa yang  terlalu lama dan bosan

2) sikap aku yang suka berbelanja ikut suka dan rasa padahal gaji tak seberapa

3) sikap yang suka merajuk dengan en bobot kemudia kena pujuk diri sendiri

4) nak buat semua perkara kalau boleh dalam satu masa ( hasil nya memang kena buat semula )

5) aku dah mula satu bisnes tapi aku takut nak mulakan..entah aku tak pasti telalu banyak yang aku risau dan aku sendiri pun tak faham bila dan kat mana yang aku perlu beri soklan

sebenarnya banyak lagi
tapi aku nak mula dari yang xde number
hehehhe
bila kita mula nak melangkah kalau kita sendiri tak tau dari mana kita nak mula dan kenal pintu mana betul atau salah

tu salah diri sendiri dan perlu rawatan segera kalau tak ..kita tetap kat takut yang sama dan tak bergerak2

ok bye2 asalamuaalaikum.

..



No comments: