Friday, September 19, 2014

bila masa kita perlu berpisah

asalamuaalaikum

baru tadi aku ditinggalkan lagi dr mak ayah untuk sekian kali..susah aku nak unggkap dan aku betah apa yang ayah cakap semua macam satu perintah untuk aku dengar tanpa cakap betul atau salah..
aku risau keadaan ayah
ye lah..dia yang drive dari Pahang ke Kedah
walaupun mak kat sebelah
apa 2 jadi ayah jugak yang susah

bukan nya aku dapat tolong apa2 dari sini

hanya call /sms wakilkan diri
mana nak sama depan nak hadapi

dari semalam aku dengar plan ayah nak kesana kesini
nun di kelantan nak bawak kete sendiri tak nak kami ikut sekali
sampaiii hati
hehhehe ( ayah aku seorang kaki yang tak leh duduk diam  ,memang dia jenis suka berjalan..)

macam- macam aku pujuk suh duduk lagi kat sini
bukan selalu pon nak rajinkan diri bertandang umah anak seendiri
rupanya semua tak menjadi..
mak aku lak siap suh aku cakap sendiri
mula aku yakin la leh pujuk hati
ayah lak bentang kan fakta kenapa dia nak balik sendiri dan tak sabar tu..ari ni

bau wangian masakan mak dalam rumah belum lagi hilang
aku dah kena cium tangan mak tanda mak nak pulang
sedih jangan ..
takut mak lagi beban
aku pun buat2 la riang
padahal dalam hati bukan kepalang
dah la raya haji dah nak datang..
huhuhu..
kalau lah aku boleh tumpang...

ok tata
salam bau kg halaman
asalamuaalaikummm

No comments: