Tuesday, September 30, 2014

Kuasa Nak Marah ada Pada HAti Sendiri?

asalamuaalaikum

Aku rasa bila nak marah aku perlu lontarkan dan keluarkan sisa dan Baki sakit Hati bila aku rasa perlu nak lalui ...rasa nak mengamuk dan nak maki
tapi kita dapat ke puas ati dengan apa yang orang kita nak maki kan dia pon sakit hati? kita? rasa lega ?
Kita dipermainkan dengan nafsu serakah yang hanya tau nak marah ..dah tak peduli siapa yang salah janji hati rasa lega dari gundah nak marah ..

Aku memang rasa kurang nak marah bila aku duduk tetiba ..nafas jgn cakap la..kalau hembus entah  leh jadi naga.hahaha...dengan anak jagan cakap la..bila ingat dia ahli syurga..aku terus lega ..tak jadi nak marah ke apa..bukan marah sebenar nya tapi lebih kepada hilang sabar dan iktibar macam mana nak ajar dia jadi anak yang baik lagi suka dengar apa yang umi dia bebel dan suh dia buat sesuatu yang aku tahu dia memang tak dia tak suka dan memang tak AKAN..

perlu aku marah tapi aku diam...aku rasa terjelur marah nak merayap keluar dari mulut yang dah lama aku arah suh diam dan gumam sorang2..

tapi aku berjaya hanya beberapa saat..dan kemudian aku macam lupa kat mana aku perlu mula start..ehhehe


Semalam danish batuk dengan agak kerap dan kuat..aku tau hidung dia jugak tersumbat tapi yang aku boleh buat hanya sapu minyak dekat tempat yang dia penat..

Sebelah rumah aku tak berpenghuni..dah agak lama tapi kalau dekat pukul dua pagi ..asyik berbunyi..mula dulu aku rasa takut sekarang kalau dah kerap aku pon dah start bengang dan benci..malam2 buta asyik nak ubah barang..dah sapa yang tak berang?

agak2 la kalau nak bgtau yang rumah tu ada "orang:"..

tuan rumah pun satu..aku dah tanya hint " akak kenapa tak sewakan?"..leh dengan nada lemah lembut dan senyum.." tak nak lah..sayang rumah  dan barang "
aku :" senyum tapi aku pendam nak cerita " rumah akak dah lama orang alih barang nak2 tengah malam"!
tapi aku : " bengang"





rumput jangan cakap la..binantang lain tengah rancak buat sarang..aku tau jugak duk usha umah aku yang kadang 2 ada lalang ..

jiran tetanga aku..anak dia sampaui demam ..sbb katanya dia nampak lembanga putih kepala hitam pagill dia waktu malam ..ssbb masa tu budak2 tu rancak sangat gelak dan suka tepi padang mainan..
bagi aku : bukan sbb aku sokong hantu tu..tp bagus jugak dia buat gitu..kalau tak  tengah malam duk main2 gelak suka laki dan perempuan..mana tak hnatu tu tak join?

mode aku  skrang : geram,! bilamana ada sesentengah jiran lain tanya " nat tak takut ke ?"
kesian nat..anak dia sampai demam ..nat...sbb nampak benda alah tu"....aakak sebenarnya kesian nak cerita..tp tak leh tahannn dahh!
aku : "tak ada apa pun kak"alhamdulilah lah..tak apa lah..
padahal dalam hati " siapa lah yang aku perlu ajak teman nanti malam"ehhehe


perubahan hormon ! marah benda biasa
hehehe
ok by2 asalamualaalikum

No comments: