Tuesday, September 9, 2014

raya dah tamat dah pon kan..


Asalamuaalaikum...

Dah abih raya pon..aku baru raasa terhegeh2 untuk masuk cerita ceritun pasal raya..kalau lemang tu..buluh lemang pon leh reput dah kalau nak tunggu kerajinan aku yang kadang2 ada dan kadang2  hadooo..ehehe

 Skrg ni aku nak ringkas kan cerita..semua..ok semua..hehehe ( kuunnnunn la kan )
Tahun lepas dengan selamba aku balik raya kedah dengan Danish dan pagi raya call en bobot ..
“ eh silap..en bobot yang call “...

Then as usual husband n wife mesti la kena emo2 dulu kan..hihikk..

Ucapkan selamat hari raya b..maaf zahir n batin tau..”..pastu en bobot ponn ckp ok..sama la b pon..”
Tup2 tanya mana Danish..meh sini nak ckp dgn Danish .” (pandai la pulak Danish tu nak bercakap kan dlm usia 5 bulan gituewww..)

Aku iya kan ja..faham2 je la kalau orang kena keja hari raya guana kan..
Then aku siap2 tanya dah..”.x apa b..tahun depan kita raya kedah lagi ya?...”
En bobot gelak sgt kuat “ may be terlalu kuat angan2 aku kot bg dia “ sgt kuat !..masa tu aku dah syak..gelak dia bukan KETAWA..tp gelak sbb boleh tahan SABAR.”
En bobot malas nak layan wife dia yg masih mood kunun beraya single..so dia buat2 busy..
Then tahun nii...yes baru aku tau..gelak en bobot tu betul....KETAWA  tu BETUL..
Aku beraya dia kg halaman en bobot..
Tu sepatutnya aku diam kan je la kan ritu..huh..

Aku yg sepatut nya gelak kat diri sendiri..sbb kuat sgt berangan !
Yg pasti nya tahun ni raya pertama aku dia kg  halaman en bobot..alhamdulilah..best then meriah..
Danish lak leh buat mcm lupa diiri beraya..kemain la dia,,sbb tahun ni dia dh leh berjalan..buat umi dia terpaksa pakai selipar je okeh..

Ptg raya kedua..

Selang 30 minit ( kira pulak aku masa tu kan ) aku Tanya en bobot “ bila kita nak gerak ?” jgn lewat sgt k..tak nak sampai umah mak  lewat “cehceh padahal aku nak hint kat en bobot “ Jom la gerak SEKARANG “!hehehhe
En bobot lak “ ok la lepas asar kita gerak “hmmmm gut hint..kalau dia kata esok kita balik..”memang akan aada orang meroyan bilang batang lemang selang 30 minit ! comfirm..!
So asar je..aku dah siap packing..” balik raya kita akan rasa lain mcm sket perasaan “ padahal sebelum mcm lah tak pernah balik”..hehe

Aku tunggu en bobot bangun beradu...haihhhh kemain laigi dia berdengkur...penat sgt beraaya ke?segan la aku nak kejut beriya en bobot tu kang mak mertua aku kata “haihhh tak sabar sgt dah nak balik ke “ pdahal dlm hati “ yess makk tak sabar sgt nak balik “hehhehe
Tetiba hujan lebat turun dengan guruh kuat sgt...tetiba aku teringat..kalau waktu hujan doa kita dimakbulkan..”entah aku lupa aku baca dimana..aku doa dlm hati
Kalau hujan ni buat en bobot tidur lg nyenyak...Kau kejutkan la dia dengan rahmat hujjan ni..”mudah dan selamatkan perjalanan kami sekeluarga”

Tak lama kemudian aku nmpk en bobot turun dlm keadaan tergopoh gapah..kelakar pon hade !hahaha
Dia cari aku “ eh syg dah angkat baju lom kat ampaian ?”td b dengar guruh kuat sgt sampai b terkejut teringat syg basuh baju td pg  kan “?....

Aku bersyukur..hehhe ( doa dimakbulkan )...
Aku “ ha ? eh dah siap lipat dah b “..jom la..
En bobot “ha ok2..b nak mandi dulu pas isyak kita gerak ok syg ?”...
Aku : “oh ye ke ha kalau gitu pagi esok je la nak ?...”“ tetiba aku lak rasa nak KETAWA “ sbb tahan marah...
En bobot “ hmmmm ok gak gituw kan?”...x apa tgk dulu mcm mana mlm ni...
( aku rasa ketika tu nmpk dah muka aku kalau jd naga guana “)hahhahah memang sengaja nak TEST turbo angin dlm badan aku la tu..

Tp seperti yg dijanji kan..hehhe lepas magrib en bobot dah siap..yahoooo...balik raya...selalunya bab loading barang tu keja en bobot..tp kali ni aku yang laju loading barang..agak gelojoh jugak la kan.hhahaha..Tak lama tu en bobot suarakan mcm ni “ ok ke kalau danish tu duduk sorang kat belakang?”..aku..”hmmmmm a’ah kan...syg kena duk belakang la ni ya ?” perjalanan malam tu...terasa jauh sgt ..hahhaa tetiba je nak emosi..ahhaha

oleh yang demikian cerita raya aku..






mood tak berapa nak ok sangat ..mode bangun awal pagi
#mandiairpaipsejuk



aku pon tak berapa nak ok sgt mood nya
#selang30minittengokjam



enbobot kata tak aci gambar dia tak ready


ok lagi sekali..baru dia enbobot kata ok pass!
#entahapa2
#layankanjela

nampak...?ceria lain macam je kalau kat kg sendiri.hahahha
danish mcm kena paksa
#danishspoilmood

ni promosi untuk shawl yang akan dijual awal bulan depan 
in sha Allah..
hehehe
#mcm2nakjualnya


masa ni mak mcm kena paksa gak..hahha
sorry mak..


masa ni..gtau en bobot
b"..danish suka sgt ngan rabbit tu..kita ambik la satu nak ?
en bobot .." ye?ok la nanti bela la sekor
dulu2..kalau aku yang tanya..
aku :  b..kita bela rabbit nak?
en bobot :" eh tak ya la..susah nak g mana2 nanti
skrg kalau danish suma ok
#takadilokeh
haha

kakak aku pon dah glow skgr..
promosi wonderglow yea
:)))


teknik kurus
sembunyi kan badan anda disebalik orang yang agak besar sedikit
hehhe

danish skrgg dah pandai buat bunyi blokoff

peristiwa raya katakan..haruslah muka sihat dan ceria..heheh






mcam biasa kalau kita suh senyum..















danish lepas raya..
menten 


 ok jumpa lagi..
asalamuaalaikum

No comments: