Friday, October 24, 2014

wonderglow buat anda glow percaya lah

Asalamuaalaikum..


Tak bnyk yg aku nak coret kat sini hanya bebelan yang ringan dan santai
Kalau cantik hanya sbb bedak ...bukan kulit muka yg sihat dan gebu..
Jgn kita mudah selesa..cewahhhnikut suka hati je kan

Ok meh sini nak ringkas kaan cerita..aku pakai wonderglow ni dah 2 bulan lebih..
alhamdulilah..berkesan
dan aku dah tak yah make up untuk g keja...dan amat selesa.
mula tu je akan rasa berminyak n melekit tp korang sabar je ..sbb lama2 akan rasa sserasii kemudian korang akan perasaan kulit muka akan cerah then sedikit glow dr sebelumnya

Nak cita x cukup
korang kena try sendiri




ni gambar aku tak edit langsung 
so untuk details nak tau
boleh pm sini 010-7070221
Tak salah kita berkongsi rahsia kecantikan..cewahhhhhh..
ok nanti aku update lain
bye2
asalamuaalaikum



Tuesday, October 14, 2014

saya jual jubah selesa !!!

asalamuaalaikum

tak perlu aku nak definasi kan selekeh tu macam mana ..ramai yang dah tau dan aku rasa tak semua orang suka..tapi lain aku rasa..selekeh kadang selesa..

tak perlu untuk jadi cantik kalau jalan dah rasa mcm capik..hanya kerana cantik?
aku tak setuju kalau dengan " selekeh tu cantik"..tapi berbeza dengan selesa...tak semua orang rasa benda yang sama..sesetengah manusia cantik dan selesa menjadi utama..kadang2 aku juga nak serta!heheh

aku pernah tengok seorang gadis ni cantik kemain! aku teliti balik...apa yang dia pakai dan gayakan hanya biasa tapi dia rasa selesa dengan apa yang dia ada buatkan dia cantik dan lawa..kau ada ???

tak perlu untuk menata penuh muka dengan kale2....itu bukan lawa? itu hanya art atau seni bagi aku yang tak tau apa2..maaf kan aku jika aku berkata2..hhuhuu


pakaian dan gaya ..aku jugak suka..tapi fashion dan brand kadang jadi tajuk utama..mahal atau sebaliknya?
yang penting selesa! dan harga yang mampu untuk kita.


ok disini den sertakan dress dan 2 jenis  jubbah yang in Sha Allah akaan buat kita selesa..moh ler cuba






design diatas hanya ada susup sepi di hadapan 





diatas straight design plus hanya ada susup sepi di bahagian belakang untuk mudah melangkah
dan yg penting buat kita nampak kurus.heheh


dress solihBYns dijamin selesa dan cantik..hehe





ukuran akan di update esok dan warna kain yang akan dipilih

semua design diatas dibuka untuk tempahan 

pM 010-7070221
untuk details ya

ok asalamuaalaikum....


en bobot pulang

asalamuaalaikum

title aku agak penting diri..hahha
ketiadaan en bobot kat rumah selama 2 minggu buat aku goyang kaki dari kena masak dan kemas rumah beriya.haha ..sebabnya en bobot tak suka rumah sepah dah kurang ceria..cewahhh

Pastu sekali en bobot dah touch down ..aku kena kerah keringgat mengemas dah cuci semua sawang ..hahaha.. ye lah kalau tak aku hanya kemas rumah hujung minggu alasaann yang aku bg kat aku : syg kan kerja...masa kat rumah ni la syg nak berehat..hahhahhaa" nada penuh kesian dan simpati
en bobot : " ok x pe "  ( tapi aku tau lepas ni tu la bahan dia nak kena kan aku depan mak ) pastu mak aku akan marahkan aku " marah manja2 " la..tp mak sendiri tak malu sgt kan..kalau mak mertua ? hahahha siap la en bobot punya peha !!!!

Danish kalau papa dia ada lain macam sket dia punya happy yang kadang2  buat aku cemburu dengan tanpa buta..ehhehe
 
 

Friday, October 10, 2014

minyak masak ?

asalamuaalaikum

Penangan harga minyak aku tak terkecuali dari menjadi hamba kepada harga! menurut segala ,,dah nak buat macam mana..kita kat Malaysia ?
Menyakitkan hati dan perasaan bila harga barang naik dan tak ada pengurangan ! langsung!

Macam mana ngan orang kampung? jangan kata harga kangkung , memang buat kita melengkung ! huhuhuh..ya lah..orang kampung bukan nek kereta selalu tapi kalau dah harga barang lain dah nek ..?
tak kena makan ubi kayu ?

Tak guna aku luahkan ,aku tahu tak akan ada perubahan tapi aku hanya nak ceritakan dari dalam! macam mana perasaan dan aku tau bukan aku seorang!..



Thursday, October 2, 2014

kalau bahagia mesti kena gemuk??

asalamuaalaikum

aku rasa tak semua orang definasi kan bahagia dengan cara yang sama..tak perlu nak labelkan semua orang gemuk tu bahagia
yes..tak semua
diantaranya ialah aku sendiri!
dekat dengan 5kg lemak menapak dan terus menapak dan menempek di tempat khalayak ramai dapat lihat tak perlu nak selak memang nampak berlipat !


tu bukan namanya bahagia tapi derita
derita memerit rasa bila mana
nak pakai baju yang kita suka
nak2 seluar jeans yang zaman remaja
uihhhhhh mana nak bahagiaaaaa

en bobot cakap dia tak kisah and dia memang suka
kalau tak dia kata nampak mcm tak muda
uihhhh dah kalau kurus tu kena tua???

aku pilih kurus dan muda..
hahhaha..
enbobot lak ajak berbasikal dengan dia..
best katanya
sekali dengan geng2 orang lama
aku takut kena tinggal ja..
huhuu almaklumla mula2 mana ada stamina

satu hari tu aku kena pegi umah sorang taylor ni
kunun nak tempah la baju baru warna warni
pastu taylor tu siap perli
wehhh nat
ang punya lengan dah nek seinciiii!
PAStu aku terus benciii nak tengok cermin lagiii
adik aku melompat lompat suka
sambil kata
yes..lepas ni baju aku semua dia yang punyaaaa!
tu ke bahagia??

bila bangun pagi ..aku dah susah hati
teringat baju keja aku yang akan sendat dan padat
aku tak suka nak sumbat2
mood keja pon sekerat
aku dah jumpa satu produk
tak tau ok ke tidak
tapi aku tengah mencuba
jgn lupa wish me luck
heheheh

nanti dah ada perubahan yang seperti dinginkan
aku share disini ya
ok
sebelum aku terlupa...
aku tengok ramai je orang yang gemuk bahagia
rupanya sbb diaorang jenis hargai apa yang diaorang ada
dan percaya akan diri dan sentiasa jaga penampilan seiring dengan keyakinan diri sendiri
( wehhh ayat tak leh nak tolak ansuurr langsenggg)

kenapa kita tak leh nak serupa dengan semangat tu sama?
dan setiap kali jarum penimbang aku gerak kearah kanan dan terus kekanan setiap kali aku timbang
aku akan fikirkan hargaii kecantikan dalamannn
ingat dengan cara macam tu leh kurang lemak dalam badan?
hahahhahan...
aku akan usahakan..

dan kita kena gembira! jangan kita sedih dengan apa yang kita cipta
kalau dengan ketentuan dari Dia ..kita mesti kena Redha!
kedepan mesti ada benda yang gembira bila kita saat kita berduka!
kita kena teruskan hidup dan berjuang ! banyak insan bergantung kasih sayang
ingat hanya dengan makan dan makan leh kurang bebanan perasaan? ( hehhe bila marah aku suka makan)

tidak..bukan semua orang metabolisme sama ..ada yang degil dan ada yang dengar kata
tu hukum alam dan kita kena terima dan cara kita hadapi kena bijaksana

semua ayat diatas adalah nukila ikhlas dari aku untuk diri sendiri!
dan aku kena ulang baca ayat bila aku dalam setiuasi yang jenis memakan diri..



bye2 asalamuaalakum
salam untuk kurus dan sihat untuk semua
tata

Wednesday, October 1, 2014

Menata dengan gaya selamba?

asalamuaalaikum

Maaf jika aku tak sempurna..heheh
semua pasti tak sama dengan apa yang orang lain fikir dan rasa

Persahabatan dihulur kalau tak dapat..kena cepat 2 kita tukar kepada kawan bukan sahabat..kawan yang orang lain suma ada cuma berbeza karakter..kita? sendiri kawan ke sahabat ? tepuk dada tanya la hati..ke kita pun penuh dengki...

Sahabat ..bukan hari ni kita senyum dan ketawa dan ari esok kita buat tak suka dan ada ja yang tak kena..tu bukan! nak2 kita nak kawan lama bukan sebulan...

Ada kawan yang kita rasa makan hati dalam2..bila sekali dia keluarkan ayat dan fakta yang kadang2 kita rasa ke ni auta? tapi kita iyakan aje sebab nak jaga hati yang jadi punca..

Kadang2 kita ketawa sbb nya bertapa dunggu nya la diri kita bila di bahan dengan ayat yang selamba disusuli gelak dan suka..tapi ingat! ..bukan semua orang ! kita bukan kalah kalau hanya dengan mengalah bukan jugak menang kalau kita tangannkan mulut yang buat kita jadi bahan..
kat mana kepandaian seseorang? mengawal diri dari dalam!

Hati bukan tempat kita nak simpan daki! ingat!

hehhee

bukan pada sesiapa aku tujukan cuma kepada pandagan yang  aku  lontarkan
Jadi ...bukan kepada seseorang kita nak berkongsi rahsia dan isi hati..hanya layak pada Ilahi..kita berkongsi kasih dan hati agar suci dari khianat dengki...