Thursday, October 2, 2014

kalau bahagia mesti kena gemuk??

asalamuaalaikum

aku rasa tak semua orang definasi kan bahagia dengan cara yang sama..tak perlu nak labelkan semua orang gemuk tu bahagia
yes..tak semua
diantaranya ialah aku sendiri!
dekat dengan 5kg lemak menapak dan terus menapak dan menempek di tempat khalayak ramai dapat lihat tak perlu nak selak memang nampak berlipat !


tu bukan namanya bahagia tapi derita
derita memerit rasa bila mana
nak pakai baju yang kita suka
nak2 seluar jeans yang zaman remaja
uihhhhhh mana nak bahagiaaaaa

en bobot cakap dia tak kisah and dia memang suka
kalau tak dia kata nampak mcm tak muda
uihhhh dah kalau kurus tu kena tua???

aku pilih kurus dan muda..
hahhaha..
enbobot lak ajak berbasikal dengan dia..
best katanya
sekali dengan geng2 orang lama
aku takut kena tinggal ja..
huhuu almaklumla mula2 mana ada stamina

satu hari tu aku kena pegi umah sorang taylor ni
kunun nak tempah la baju baru warna warni
pastu taylor tu siap perli
wehhh nat
ang punya lengan dah nek seinciiii!
PAStu aku terus benciii nak tengok cermin lagiii
adik aku melompat lompat suka
sambil kata
yes..lepas ni baju aku semua dia yang punyaaaa!
tu ke bahagia??

bila bangun pagi ..aku dah susah hati
teringat baju keja aku yang akan sendat dan padat
aku tak suka nak sumbat2
mood keja pon sekerat
aku dah jumpa satu produk
tak tau ok ke tidak
tapi aku tengah mencuba
jgn lupa wish me luck
heheheh

nanti dah ada perubahan yang seperti dinginkan
aku share disini ya
ok
sebelum aku terlupa...
aku tengok ramai je orang yang gemuk bahagia
rupanya sbb diaorang jenis hargai apa yang diaorang ada
dan percaya akan diri dan sentiasa jaga penampilan seiring dengan keyakinan diri sendiri
( wehhh ayat tak leh nak tolak ansuurr langsenggg)

kenapa kita tak leh nak serupa dengan semangat tu sama?
dan setiap kali jarum penimbang aku gerak kearah kanan dan terus kekanan setiap kali aku timbang
aku akan fikirkan hargaii kecantikan dalamannn
ingat dengan cara macam tu leh kurang lemak dalam badan?
hahahhahan...
aku akan usahakan..

dan kita kena gembira! jangan kita sedih dengan apa yang kita cipta
kalau dengan ketentuan dari Dia ..kita mesti kena Redha!
kedepan mesti ada benda yang gembira bila kita saat kita berduka!
kita kena teruskan hidup dan berjuang ! banyak insan bergantung kasih sayang
ingat hanya dengan makan dan makan leh kurang bebanan perasaan? ( hehhe bila marah aku suka makan)

tidak..bukan semua orang metabolisme sama ..ada yang degil dan ada yang dengar kata
tu hukum alam dan kita kena terima dan cara kita hadapi kena bijaksana

semua ayat diatas adalah nukila ikhlas dari aku untuk diri sendiri!
dan aku kena ulang baca ayat bila aku dalam setiuasi yang jenis memakan diri..



bye2 asalamuaalakum
salam untuk kurus dan sihat untuk semua
tata

No comments: