Friday, November 28, 2014

anak ramai?

Asalamuaalaikum

Memang aku idamkan jumlah ahli keluarga yang aku bina bertambah .setiap kali aku tengok danish bnyk merengek seolah ajak aku ikut serta apa yang dia buat..
Setiap kali ramai yang datang jenggah dia dirumah makin galak dia suka dan acah..aku seolah faham apa yg dia pendam...

 Dah boleh berdiri dan mintak apa yg dia nak ..

Adakah aku bersediaa????


tukar cuba kepada "USAHA"

asalamuaalaikum

ketar kaki tangan bila nak masuk title entry aku yang kadang2 aku je yang faham..hehe
tak pe janji aku tau apa yang aku nak baham dan bentang..

kalau kira berangan aku asa dah sampai bintang ,,punya la lama dan berusia angan2..tak juga jumpa apa yang dikenang dan dipendam..tu semua belaku hanya sbb tak ada langkah nak atur jalan dan tak ada "USAHA"mengapai bulan dan bintang kununya itu semua hanya dalam mimpi siang


sikap yang aku rasa agak tak baik  bila aku nak tick satu impian sbb dah banyak helaian impian dan angan2,,tu semua aku sorang tak melibat lain orang..kan tu nama keji dan dan penting diri??

dah mana yang utamanya?? niat yang penting yang lain akan datang kemudiaan..aku pun kaji apa yang aku terlepas pandang ..rupanya niat aku yang agak penting diri..mana kita nak letak dimana impian kedepan ,
mana ibu bapa , mana suami?
ada dalam list impian kita?tu belum lagi tanya pasa Ilahi?kat mana letak nya tinggi darjat Maha suci ..?

aku alpa dengan apa yang aku nak senaraikan..tu semua dari Hati yang tak berapa nak suci.....macAm daki....tunggu diri sendiri jugak yang nak kena cuci..

aku kagum dengan orang yang berjaya dengan segala impian dan angan2..kalau kita tanya dari mana dewang mula..mesti niat dahulukan pencipta kita..Niat mesti keranaNya..dan kita? hanya nak kaya yang utama? sebab kita nak kaya?hanya suka? kan tak guna....rugi masa dan tenaga..pahala ? belakang kira?

kita manusia..selalu alpha dengan kemewahan sementara..kita tak tau bila2 ja ..kita boleh hilang segala..
aku cakap bukan orang lain....aku dikalangan...


asalamuaalaikum
salam "MARI kita bertukar Impian agar Tidak jadi daki!
tata

dengan itu ceritanya

asalamuaalaikum

Bulan seterusnya mengumumkan percutian untuk diri sendiri ...bukan untuk sesiapa hanya pada hati dengan anggan2 yang tinggi mengharapkan pelangi
hahhahha sesekali hanya suka suki

Dengan hanya pada pandangan dan nilai diri kita tak boleh nak agak dan harap selekoh dan jalan yang panjang sentiasa indah dan mudah..mesti ada pokok kayu yang kita perlu tebang sbbnya menghalang..dan kita perlu terus jalan jgn pandang belakang.

Dan setiap kali kita meletakan impian biarlah pada benda yang matang dan bukan hanya pada angan-angan
dan susulan dengan tindakan yang padan..biarlah burung dan benda berpesan jangan lakukan ..selagi belum haram itu satu impian insan

Bisikan kata dan makian yang mentah mesti kita telan dan kunyah bukan kita muntah..sbb muntah boleh diklasifikasikan sebagai sampah..dan bukan kita perlu serah dan kerah kata2 yang hanya kita suka dan puja..

Kata dengan senyum sakit bukan kepalang..tetapi kita terima dan telan anggap macam ulam..kan itu untuk kesihatan dalaman..orang lain mungkin tak faham..tetapi kita diam bukan sesen pon dalam kerugian kan?

Oleh yang demikian kata2 aku yang hanya untuk diri sendiri faham dan kemam..so baik aku duk diam2
sekian
bye2
asalamuaalaikum

Thursday, November 27, 2014

aku tak perlu menangis lagi ?

asalamuaalaikum

keyboard pc ni dah boleh agak mood aku yaang kadang rajin nak update sepatah dua kata dan kadang hanya aku buka seminit dua just nak tengok blong orang lain punya cerita dan baca..cukup hanya sepatah dua aku nak kata ..

Semalam punya cerita buat aku menangis sekuat-kuatnya..bukan la mcm istilah menjerit dan meronta ya.,,
dah lama aku asa aku tak basahkan pipi aku hanya kerana manusia..tapi kalau manusia tu mak hamba..aku tak ada hand break yang aku leh tadah dan arah ..melimpah macam aku rasa malu nak pandang orang lain.malu dengan sikap aku yang memang bukan sepatutnya aku buat dan harap

dah lama aku tak jengah mak dan ayah ...sakit demam dewang aku tak ada..jarak penghalang aku dan utara sana..masa jugak sengkang tak kena..danish yang makin lasak buat aku tak leh nak drive berdua dengan dia..dia akan tiru aksi aku letak gear..tekan sius dalam keta ikut suka dia..macam biasa dia dah biasa dengar suara umi dia yang  sentiasa nak dia tidu lena hanya dalam keereta..itu harapan ok
hehe

en bobot ada course yang dia memang tak leh nak elak atau tangguh ..aku faham dan dia dah izinkan aku cuti dan kesana menghadap orang tua dan jugak mertua dia..tapi cara aku nak balik kesana buatkan aku letak harapan hanya pada kata-kata..dan aku amat terasa hanya dengan sedara...

Sekarang aku hanya nak jumpa mak..

sekian..
asalamuaalaikum