Friday, November 28, 2014

tukar cuba kepada "USAHA"

asalamuaalaikum

ketar kaki tangan bila nak masuk title entry aku yang kadang2 aku je yang faham..hehe
tak pe janji aku tau apa yang aku nak baham dan bentang..

kalau kira berangan aku asa dah sampai bintang ,,punya la lama dan berusia angan2..tak juga jumpa apa yang dikenang dan dipendam..tu semua belaku hanya sbb tak ada langkah nak atur jalan dan tak ada "USAHA"mengapai bulan dan bintang kununya itu semua hanya dalam mimpi siang


sikap yang aku rasa agak tak baik  bila aku nak tick satu impian sbb dah banyak helaian impian dan angan2,,tu semua aku sorang tak melibat lain orang..kan tu nama keji dan dan penting diri??

dah mana yang utamanya?? niat yang penting yang lain akan datang kemudiaan..aku pun kaji apa yang aku terlepas pandang ..rupanya niat aku yang agak penting diri..mana kita nak letak dimana impian kedepan ,
mana ibu bapa , mana suami?
ada dalam list impian kita?tu belum lagi tanya pasa Ilahi?kat mana letak nya tinggi darjat Maha suci ..?

aku alpa dengan apa yang aku nak senaraikan..tu semua dari Hati yang tak berapa nak suci.....macAm daki....tunggu diri sendiri jugak yang nak kena cuci..

aku kagum dengan orang yang berjaya dengan segala impian dan angan2..kalau kita tanya dari mana dewang mula..mesti niat dahulukan pencipta kita..Niat mesti keranaNya..dan kita? hanya nak kaya yang utama? sebab kita nak kaya?hanya suka? kan tak guna....rugi masa dan tenaga..pahala ? belakang kira?

kita manusia..selalu alpha dengan kemewahan sementara..kita tak tau bila2 ja ..kita boleh hilang segala..
aku cakap bukan orang lain....aku dikalangan...


asalamuaalaikum
salam "MARI kita bertukar Impian agar Tidak jadi daki!
tata

No comments: