Friday, July 10, 2015

Ramadhan kali ni kami bertiga

Asalamuaalaikum...

Kali ni hanya aku berdua dan plus dengan baby comming soon ni berbuka..agak sedih..hehee
Tp bila aku tengok keletah danish yang buat aku lupa kadang2 dia dah membesar menjadi seorang pelindung dan imam kepads umii dia nanti in sha Allah...

Dan ada bnyk jugak kata kerja yang dia dah pandai bgtau..tp yg agak aku kurang pasti bila aku suh dia selalu sebut .."umii cantik" mula tu dia ckp la..."umii antik"...tp kalau dia lupa..dia lak ngusik.."umiii chuk"...

Agak keterlaluan disitu..

Tp agak sedih bila..dia agak leka bermain..dia akan dtg berlari sambil gtau. "Umii ...papa yik".."kak pintu( papa balik..buka pintu) .sedih nya...tp dia skrg may be rindu sgt2 akan kehadiran en bobot kot..tp terpaksa la buka pintu dan biar dia tengok sendiri kebenaran yang dia dalm ilusi..heheh

"Papa keja la syg"...nanti papa balik ok." Dia akan mengajuk sedikit..sambil tutup pintu ..
"Anak aku da besar la..dia dah cr org yg dia rindu dan tunjuk emosi "... Dulu dia tak kesah pun..
En bobot ade atau x..tp sejak dia dah kenal xbox racing game tu..en bobot la segalanya bg dia...
Tp bila aku tanya ..siapa beli toys ni"??
Laju dia akan ckp""papa liiiii"""padahal kuar dr kedaii mainan tu pun belummmm..geram gak la.hehee

Silap aku jugak..sbbnya sebelum ni bila ada toys yg dia pegang..laju je akan gtau dia.."hanya papa je leh belikan danish toys ok"umii tak boleh"..danish lak siap angguk..ok terima arahan .bagus!!hehe
Tp bila aku yg belikan..walaupun langgar sedikit prinsip.danish setia akan ckp "papa liii""yeaaa

So minda kanak2 ni memang span ...lepas ni aku kena tapis bnyk benda bila nk cerita fakta atau auta kat danish..

Asa kes yang aku tengah bebel kat en bobot dlm loghat .."papa ang ni kan..boleh pulak dia mandi ngan. Beskal tu"..so tetiba danish nmpk en bobot dia panggil"papa ang"...papa ang...terkejut gak aku..
Aku ingt dia tak alert..
Peringatan untuk aku lebih berhati2 bila aku nk bebel atau aku usik en bobot
Bahaya..
Bahaya



No comments: